Όποιος παρακολουθεί ποδόσφαιρο και όχι μόνο, γνωρίζει ότι σε κάποιες περιπτώσεις που ο διαιτητής κάνει ένα σφάλμα π.χ. δεν δίνει ένα πέναλτι, προσπαθεί να "επανορθώσει" κάνοντας δεύτερο σφάλμα δίνοντας ένα "πέτσινο" πέναλτι υπέρ του αδικημένου ή μη δίνοντας κανονικό πέναλτι κατά του αδικημένου. Από όσο μπορώ να θυμηθώ, σε καμιά περίπτωση δεν ειπώθηκε "μπράβο" στο διαιτητή για παρόμοιες πρωτοβουλίες. Αντίθετα, από εκεί που πιθανόν το θέμα θα κουβεντιαζόταν μόνο ανάμεσα στους οπαδούς της μιας ομάδας, στη συνέχεια μπορεί να κατέληγε να κουβεντιάζεται σε όλα τα καφενεία και από ανθρώπους που δεν έχουν ιδέα από ποδόσφαιρο.
Έτσι τελικά έγινε και με τη Φυσική της Κατεύθυνσης. Πλέον και οι γιαγιάδες με άνοια που τα εγγόνια τους δίνουν εξετάσεις, το κουβεντιάζουν. Και όχι μόνο το κουβεντιάζουν, αλλά ψάχνουν να μάθουν τι σημαίνουν τα αρχικά ΚΕΕ ή ΕΕΦ!
Ας έρθουμε όμως στο θέμα μας.
Η ΑΚΥΡΩΣΗ του ερωτήματος Γ4 είναι ΛΑΘΟΣ.
- Η ακύρωση του ερωτήματος Γ4 θα είχε νόημα, αν δεν μπορούσε να βρεθεί λύση στο συγκεκριμένο ερώτημα. Όμως λύση ΥΠΑΡΧΕΙ και είναι αυτή που δίνουν η ΕΕΦ (Ένωση Ελλήνων Φυσικών), που ανακίνησε το θέμα, η ΚΕΕ (Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων), που αποφάσισε (;) την ακύρωση του θέματος, οι καθηγητές-βαθμολογητές των βαθμολογικών κέντρων που αντιδρούν ομόφωνα στην απόφαση, οι καθηγητές-φροντιστές και πάντως όχι η γιαγιά με την άνοια.
- Η διατύπωση πραγματικά ήταν ελλιπής. Αν όμως ακυρώνονταν ερωτήματα λόγω ελλιπούς διατύπωσης, θα έπρεπε σχεδόν κάθε χρόνο να συμβαίνουν ακυρώσεις.
- Είμαι σίγουρος, ότι η συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών που απάντησαν ικανοποιητικά στο ερώτημα Γ4 έχουν δώσει την αναμενόμενη απάντηση. Αν δεν έχουν απαντήσει στο σύνολο ή μέρος της ερώτησης, θα οφείλεται αποκλειστικά στο βαθμό δυσκολίας της. Βέβαια, κανείς δεν εμποδίζει τον βαθμολογητή να μελετήσει και να δεχτεί ως ΣΩΣΤΗ κάθε άλλη προτεινόμενη λύση, που είναι αιτιολογημένη. Αυτοί που αξιολογούν είναι έμπειροι καθηγητές και όχι προγραμματισμένες μηχανές.
- Την Παρασκευή το πρωί και περίπου μέχρι τις 3 - 3.30 το μεσημέρι εξετάστηκαν μερικές χιλιάδες μαθητές που ανήκουν στην κατηγορία των Φ.Α., παράλληλα με τους υπόλοιπους που εξετάστηκαν γραπτά. Προφανώς, ένα μεγάλο μέρος αυτών αφιέρωσε λιγότερο ή περισσότερο χρόνο για να απαντήσει στο ερώτημα Γ4. Χρόνο που σίγουρα στέρησε από άλλα ερωτήματα.
- Σκεφτείτε τους μαθητές(-τριες) που απάντησαν ΣΩΣΤΑ το Γ4, αλλά έκαναν λάθος(-η) ή δεν απάντησαν καθόλου τα Γ3, Γ2 (υπάρχουν τέτοιες περιπτώσεις). Θα τιμωρηθούν ΑΔΙΚΑ. Και βέβαια, η οριστικοποίηση της τιμωρίας θα γίνει από τον βαθμολογητή, ενώ θα βλέπει στο γραπτό που έχει μπροστά του την πραγματική εικόνα.
- Και τι θα γίνει με τους βαθμούς των Φ.Α.; Προφανώς θα κληθούν οι βαθμολογητές κάθε επιτροπής να σβήσουν και να ξαναγράψουν τους βαθμούς του Γ θέματος επιμερίζοντας αναλογικά τις μονάδες του Γ4 στα υπόλοιπα ερωτήματα, πάντα κατά το μέρος που έχει απαντηθεί ένα ερώτημα. Από πίσω, θα έρθει και ο πρόεδρος κάθε βαθμολογικού κέντρου να σφραγίσει για την επικύρωση και την καλή εκτέλεση!
Μετά από όσα ανέφερα, είμαι πεισμένος ότι Η ΛΥΣΗ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ.
Να γίνει επαναφορά της αρχικής μοριοδότησης στα ερωτήματα του θέματος Γ.
Συνάδελφοι της ΚΕΕ, πάρτε αυτή την απόφαση και να είστε σίγουροι ότι είναι η περισσότερο ΔΙΚΑΙΗ ΑΠΟΦΑΣΗ για τους μαθητές(τριες).