Θερμοδυναμική - Κινητική θεωρία των αερίων
ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ
Ηλεκτρομαγνητισμός
ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ
Κάνω το μάθημα στην αίθουσα του εργαστηρίου. Έχω μόνιμα εγκαταστημένο τον βιντεοπροβολέα και απέναντι κινητή οθόνη σε τρίποδα. Ο βιντεοπροβολέας συνδέεται μέσω ειδικού εξαρτήματος (τον συνοδεύει στη συσκευασία του) με τον υπολογιστή και την οθόνη του. Έτσι, έχω τη δυνατότητα να βλέπω στην οθόνη του υπολογιστή ότι προβάλλεται από τον βιντεοπροβολέα στην κινητή οθόνη.
Έχω προετοιμάσει την παρουσίαση του μαθήματος σε ppt. Χρησιμοποιώ ασύρματο ποντίκι (wireless mouse) χειρός. Έτσι, μπορώ να κινούμαι διαρκώς στην αίθουσα και να αλλάζω τις προβαλλόμενες διαφάνειες κατά βούληση, χωρίς να είμαι "κολλημένος" πίσω από τον υπολογιστή. Παράλληλα, έχω τη δυνατότητα να γράφω στον πίνακα, δίχως βέβαια να αλλάζει η διαφάνεια, αν δεν το επιλέξω εγώ.
Μ' αυτό τον τρόπο "βάζω χρώμα" στο μάθημά μου, ενώ παράλληλα το πλουτίζω με σχέδια, εικόνες, γραφικές παραστάσεις, κίνηση και βέβαια κερδίζω χρόνο.
Οπωσδήποτε υπάρχει αντίλογος και διαφωνία σε έναν τέτοιο τρόπο παρουσίασης και εγώ θα είμαι ο τελευταίος που θα διαφωνήσει σε κάτι τέτοιο, αλλά ποιος μπορεί να ισχυριστεί ότι "κουβαλάει όλη την αλήθεια";
Όπως περιγράφω σε προηγούμενα δημοσιεύματά μου, ο(η) κάθε συνάδελφος χρειάζεται να κατεβάσει στον υπολογιστή του τα αρχεία ppt που θέλει να χρησιμοποιήσει και να κάνει τις απαραίτητες υπερσυνδέσεις (αν υπάρχουν).
Στη δεξιά πλευρά της εμφανιζόμενης πρώτης σελίδας (πάνω δεξιά) και κάτω από τον τίτλο ΕΤΙΚΕΤΕΣ υπάρχουν ομαδοποιημένα τα αντικείμενα που έχω "ανεβάσει". Δίπλα από τον τίτλο, σε παρένθεση, φαίνεται ο αριθμός των δημοσιεύσεων. Ό,τι δημοσίευση είναι παρουσίαση σε ppt, έχει αυτό το χαρακτηρισμό σε παρένθεση, δίπλα στον τίτλο.
π.χ. 1. Θέλεις να βρεις μία παρουσίαση ppt για τη Φυσική Β' Λυκείου Γενικής Παιδείας.
2. Στην ΕΤΙΚΕΤΑ "Πού να ψάξω - τι να βρω" μπορείς να βρεις μία ποικιλία από προτεινόμενες διαδικτυακές διευθύνσεις, που δίνουν την ευκαιρία για ψάξιμο του κατάλληλου animation ή java applet και όχι μόνο.
3. Στην ΕΤΙΚΕΤΑ "Για το CERN" υπάρχει η δυνατότητα σύνδεσης με την κεντρική σελίδα του CERN και με την Ελληνική Ομάδα εκλαΐκευσης της Φυσικής στοιχειωδών σωματιδίων.
1. Οι μαθητές μπορούν να βρουν βέβαια τις διάφορες παρουσιάσεις ppt, αλλά επιπλέον οι μαθητές της Γ' Λυκείου Θετικής ή Τεχνολογικής Κατεύθυνσης μπορούν να "κατεβάσουν" όλα τα θέματα Φυσικής (Κατ/σης) των Πανελλαδικών εξετάσεων από το 2001 και μετά.
Τα θέματα είναι ταξινομημένα κατά κεφάλαιο, χρονολογική σειρά και είδος ερώτησης.
π.χ. Θέλεις να βρεις τα θέματα για τις "Ηλεκτρικές ταλαντώσεις".
Με κίτρινο χρώμα είναι γραμμένοι οι τίτλοι των επιμέρους παραγράφων των θεμάτων. Κάτω από τον τίτλο "Θέματα ηλεκτρικών ταλαντώσεων" υπάρχει μία διαδικτυακή διεύθυνση, στην οποία κάνεις αριστερό κλικ. Στη συνέχεια, για το κατέβασμα του υλικού στον υπολογιστή σου, να ακολουθήσεις τις οδηγίες που έχω δώσει σε προηγούμενη δημοσίευση ("Πληροφορίες για το blog και τη χρήση του").
2. Οι μαθητές της Γ' Λυκείου Γενικής Παιδείας μπορούν να βρουν το σύνολο των θεμάτων που έχουν δοθεί στις Πανελλαδικές εξετάσεις από το 2001, στη Φυσική (Γεν. Παιδείας) και στη Βιολογία (Γεν. Παιδείας). Τα θέματα είναι ταξινομημένα κατά παραγράφους, κεφάλαια, χρονολογική σειρά και είδος ερώτησης.
Μπορείς να "κατεβάσεις" οτιδήποτε χρειάζεσαι, ακολουθώντας τη διαδικασία που περιέγραψα προηγούμενα, στην παράγραφο 1 "Για τους μαθητές".
3. Οι μαθητές της Β' Λυκείου Γεν. Παιδείας, όπως και της Β' Λυκείου Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης μπορούν να βρουν το σύνολο των θεμάτων που είχαν δοθεί στις Πανελλαδικές εξετάσεις από το 2000 μέχρι και το 2004, στη Φυσική των αντίστοιχων μαθημάτων. Τα θέματα είναι ταξινομημένα κατά παραγράφους, κεφάλαια και είδος ερώτησης. Το κατέβασμα γίνεται όπως περιγράφεται στις προηγούμενες περιπτώσεις.
4. Ειδικά οι μαθητές της Γ' Λυκείου του 1ου Γεν. Λυκείου Χαλανδρίου μπορούν να βρίσκουν πληροφορίες για οτιδήποτε νεότερο προκύπτει, για την προγραμματισμένη εκδρομή στο CERN, στην ΕΤΙΚΕΤΑ "Για το CERN".
Στο κλείσιμο αυτού του σημειώματος να πω, ότι το περιεχόμενο του blog θα είναι υπό συνεχή διαμόρφωση-ανανέωση. Έτσι, συχνά θα εμφανίζεται ο χαρακτηρισμός νέο σε κάποια παλιά ανάρτηση στην οποία θα έχει γίνει κάποια μικρή ή μεγάλη αλλαγή. Η παλιά ανάρτηση θα αντικαθίσταται από την ανανεωμένη.
Σε μια εβδομάδα περίπου τα σχολεία ανοίγουν.
Εύχομαι στους(στις) συναδέλφους καλή χρονιά με όρεξη και κουράγιο για ότι προκύψει.
Στους μαθητές, το μόνο που έχω να ευχηθώ είναι να δείξουν κουράγιο και δύναμη, σ' αυτό το γολγοθά που τους έχουμε ετοιμάσει.
Για όσους ξέρουν γαλλικά (Physique et simulations numériques - Université du Maine Le Mans). Περιέχει java applets.
http://subaru.univ-lemans.fr/enseignements/physique/02/
Και ακόμη PHYSICS ANIMATIONS by YVES PELLETIER. Ο Καναδός κινηματογραφιστής Yves Pelletier έχει γυρίσει μερικά πολύ ενδιαφέροντα animations για Μηχανική, Ηλεκτρομαγνητισμό κλπ.
http://micro.magnet.fsu.edu/primer/java/scienceopticsu/powersof10/index.html
Στην ίδια ιστοσελίδα, αν κάνουμε αριστερό κλικ στο tutorials, πάμε στη διεύθυνση
http://micro.magnet.fsu.edu/optics/tutorials/index.html
και βρίσκουμε java applets για Οπτική.
Στην ίδια ιστοσελίδα στη διεύθυνση
http://micro.magnet.fsu.edu/optics/timeline/people/index.html
βρίσκουμε όλη την ιστορία της Οπτικής, μέσα από την ιστορία των προσώπων που διαμόρφωσαν με τις απόψεις τους αυτό τον κλάδο της Φυσικής . Βρίσκουμε ακόμη εικόνες ή φωτογραφίες αυτών των προσώπων.
http://www.esnips.com/doc/83d124bd-0b2b-4b94-a2c2-d4503ec476a2/cck_dc_about
http://www.esnips.com/doc/aa671519-0958-4eef-81a4-4752fe942ef6/gasProperties_about
http://www.esnips.com/doc/be47e7f9-eac8-4f74-8f01-2d6e98e955fc/balloons_about
http://www.esnips.com/doc/2946375e-5e94-49bc-bc9c-add924fc364c/e-field_el
http://www.esnips.com/doc/270f8ec4-9d32-4d70-a1d8-df98f69ac3f3/fourier_about
http://www.esnips.com/doc/004bc043-94c0-43c9-acfa-ab1c631c1f20/ohm_1d
http://www.esnips.com/doc/f99b2cc2-f3ca-4bfc-90da-654649aa4948/cck_ac_about
http://www.esnips.com/doc/8a510dae-8490-43c6-a5ae-2196d03af143/rutherford-scattering_about
http://www.esnips.com/doc/aeef416c-1337-4cfb-9654-5ba2b0e49118/faraday_about
http://www.esnips.com/doc/37454c0c-128f-4f3e-b4b2-345a1b307df1/the-ramp_about
http://www.esnips.com/doc/b6e5dc5e-1012-4d29-aa00-4dfd9bdd2137/conductivity_about
http://www.esnips.com/doc/a761a073-1cbb-4d2c-ab22-09141f08279b/soluble-salts_about
!!!!! (Προσοχή) Στην οθόνη που θα εμφανιστεί, υπάρχει κάτω δεξιά σε γαλάζιο πλαίσιο η ένδειξη "download". Να αποφύγεις να κάνεις κλικ πάλι σ' αυτό το "download", αντίθετα πάτησε αριστερό κλικ στη λέξη "skip" ("απέφυγε"), που εμφανίζεται λίγες γραμμές παρακάτω. Θα εμφανιστεί στον υπολογιστή σας οθόνη που θα ζητάει να επιλέξετε να κάνετε "άνοιγμα" ή "αποθήκευση".
Σε μερικές σελίδες των παρουσιάσεων (ppt) έχει γίνει υπερσύνδεση, δηλαδή μπορούμε να μεταπηδήσουμε από τη σελίδα της παρουσίασης σε μία προσομοίωση, ένα video, μία εικόνα κλπ, που έχει σχέση με το θέμα που παρουσιάζεται. Οι υπερσυνδέσεις που υπάρχουν σε κάθε παρουσίαση εμφανίζονται στη σελίδα του blog, μετά την παρουσίαση του θέματος.
Π.χ. Σύνδεση με "δυναμικές γραμμές ανάμεσα σε ομώνυμους πόλους".
Το θέμα της υπερσύνδεσης έχει επίσης "ανέβει" στο esnips και κάτω από τον τίτλο φαίνεται η διεύθυνση που έχει αποθηκευτεί. Ακολουθούμε παρόμοια διαδικασία με αυτή που περιέγραψα νωρίτερα για να κάνω το "κατέβασμα".
Κάποιες επιπλέον πληροφορίες για το σχετικό θέμα έχω γράψει σε μία προηγούμενη καταχώρησή μου με τίτλο "Τι να κάνω σε περίπτωση υπερσύνδεσης".
Ενδέχεται κάποια σύμβολα του Math Type που έχω χρησιμοποιήσει στις παρουσιάσεις (ppt) (π.χ. σύμβολο αθροίσματος, σύμβολο βέλους κλπ) να μην αναγνωρίζονται από τον υπολογιστή σας. Τότε θα εμφανίζονται στη θέση τους κάποια ακατανόητα σχήματα. Εκεί χρειάζεται να επέμβετε και να διορθώσετε το πρόβλημα, σβήνοντας το ακατανόητο σχήμα και γράφοντας πάλι το σωστό.
Επίσης, χρειάζεται να έχετε "κατεβάσει" στον υπολογιστή σας κάποια προγράμματα, όπως το Java (http://www.java.com/), το Flash (http://www.adobe.com/), το Quiqktime (http://www.apple.com/) που μπορείτε να τα "κατεβάσετε" δωρεάν, από τις αντίστοιχες διευθύνσεις τους. Αυτά τα προγράμματα σας επιτρέπουν να προβάλλετε προσομοιώσεις, applets κλπ.
Αυτό που σίγουρα χρειάζεται είναι πολύ υπομονή, κάτι που μπορεί να ενισχυθεί από την όρεξή σας να παρουσιάσετε το μάθημά σας με ένα διαφορετικό τρόπο.