Κυριακή 18 Οκτωβρίου 2015

Σαν σήμερα...1931 πεθαίνει ο Thomas Alva Edison.



Σαν σήμερα, 18 Οκτωβρίου 1931, πεθαίνει στο New Jersey, ΗΠΑ, ο Thomas Alva Edison Αμερικανός εφευρέτης και επιχειρηματίας. Όμως, δεν ήταν κάποιος τυχαίος εφευρέτης ή επιχειρηματίας. Ο ηλεκτρικός λαμπτήρας, ο φωνόγραφος, το μικρόφωνο, ένα σύστημα διανομής ηλεκτρικής ενέργειας ήταν μόνο μερικές από τις 1093 εφευρέσεις που είχαν κατοχυρωθεί στο όνομά του με διπλώματα ευρεσιτεχνίας και επρόκειτο είτε για πρωτότυπες κατασκευές, είτε για βελτιώσεις υπαρχόντων. Ως επιχειρηματίας ήταν αυτός που έφτιαξε το πρώτο εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας με το οποίο τροφοδότησε με ηλεκτρισμό τη Νέα Υόρκη  και αργότερα εξελίχτηκε στον επιχειρηματικό κολοσσό με το όνομα General Electric 
Ο Thomas Edison γεννήθηκε στις 11 Φεβρουαρίου 1847 στο Milan του Οχάιο, ΗΠΑ. Στη ζωή του αναγκάστηκε να εργαστεί από τα 12 χρόνια του, λόγω οικονομικής δυσκολίας της οικογένειάς του, κάτι που συνετέλεσε στη διαμόρφωση της επιχειρηματικής του εξέλιξης. 
Και κάτι που "συνδέει "εμένα με τον Έντισον. 
Η φωτογραφία που συνοδεύει το κείμενο είναι το εξώφυλλο ενός βιβλίου για τη ζωή του Έντισον. Ήμουν 14 χρονών στη Β' Γυμνασίου και αυτό το βιβλίο θα ήταν το δεύτερο κανονικό βιβλίο  που θ' αγόραζα στη ζωή μου με το στερημένο χαρτζιλίκι μου. Είχα δει το βιβλίο στη βιτρίνα του βιβλιοπωλείου "ΚΟΡΑΗΣ", στην Υμητού στο Παγκράτι. Έκανε 10 δραχμές και είχα αποφασίσει να το αγοράσω. Το κατάφερα ένα σούρουπο Τετάρτης, όταν με αγωνία έδωσα το ποσό στο ένα από τα δύο αδέλφια που είχαν το βιβλιοπωλείο κι αυτός αφού το τύλιξε με επιμέλεια, μου το έδωσε. Θυμάμαι τον εαυτό μου να γυρίζει στο σπίτι, στη Φιλολάου, περήφανος που το είχα καταφέρει! 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου