(ανανεωμένη ανάρτηση)
Πάντα πίστευα ότι η πιο "σημαντική" (αν μπορεί να το πει κάποιος αυτό) τάξη του Λυκείου είναι η Α'. Σ' αυτή την τάξη του Λυκείου μπορεί ο(η) μαθητής(μαθήτρια) να θεμελιώσει τη γνώση για να προχωρήσει. Εδώ πρέπει να προσθέσουμε ότι ο μαθητής έρχεται (συνήθως) με όρεξη για δουλειά, μιας και πρόκειται να ξεκινήσει κάτι καινούριο, άσχετα από το γεγονός ότι στην πραγματικότητα συνεχίζει μια διαδικασία που έχει ξεκινήσει πριν από περίπου 10 χρόνια! Και βέβαια, ο μαθητής είναι ακόμη αρκετά "αγνός" και πρόθυμος να συμμετάσχει στη διαδικασία μάθησης που του προτείνει το σχολείο.
Μ' αυτές τις σκέψεις, πάντα επεδίωκα να κάνω μάθημα σε παιδιά της Α' Λυκείου, χωρίς όμως να το καταφέρνω συχνά!
Φέτος θα προσπαθήσω να ανανεώσω μερικές από τις αναρτήσεις ppt απ' όλες τις τάξεις του Λυκείου.
Για την Α' Λυκείου
Για την Α' Λυκείου
Τα τελευταία χρόνια, την 1η ώρα που συναντούσα τους μαθητές και μετά τα καλωσορίσματα, έδινα στα παιδιά δύο φυλλάδια να συμπληρώσουν.
Το πρώτο είχε τίτλο "Ερωτηματολόγιο αρχικής γνωριμίας με τους μαθητές". Το είχα διαμορφώσει στηριγμένος σ' ένα σχετικό ερωτηματολόγιο του Κέντρου Εκπαιδευτικής Έρευνας (Κ.Ε.Ε.).
Στη συνέχεια έδινα στα παιδιά ένα τεστ με ερωτήσεις που έλεγχαν κάποιες βασικές γνώσεις που είχαν αποκτήσει(;) στο παρελθόν, κυρίως από τα Μαθηματικά και που έκρινα ότι θα έπρεπε οπωσδήποτε να ξέρουν για να μπορέσουν να προχωρήσουν στην καινούρια γνώση της Φυσικής. Διευκρίνιζα οπωσδήποτε ότι δεν θα υπήρχε βαθμολόγηση αυτού του τεστ.
Στο τέλος αυτού του φυλλαδίου έβαζα 10 ερωτήσεις Σωστού - Λάθους από Φυσική, που όμως οι απαντήσεις τους δεν είχαν να κάνουν τόσο με ειδικές γνώσεις από τη Φυσική, όσο με προϋπάρχουσες αντιλήψεις για ζητήματα Φυσικής. Όλες οι απαντήσεις σ' αυτές τις ερωτήσεις έχουν το χαρακτηρισμό ΛΑΘΟΣ.
Στο τέλος αυτού του φυλλαδίου έβαζα 10 ερωτήσεις Σωστού - Λάθους από Φυσική, που όμως οι απαντήσεις τους δεν είχαν να κάνουν τόσο με ειδικές γνώσεις από τη Φυσική, όσο με προϋπάρχουσες αντιλήψεις για ζητήματα Φυσικής. Όλες οι απαντήσεις σ' αυτές τις ερωτήσεις έχουν το χαρακτηρισμό ΛΑΘΟΣ.
Αφού διόρθωνα το τεστ, μελετούσα προσεκτικά τις απαντήσεις στα δύο φυλλάδια και κρατούσα ξεχωριστά για κάθε παιδί σημειώσεις που έκρινα ότι το χαρακτήριζαν (δηλαδή έφτιαχνα ένα είδος ατομικού φακέλου). Στη συνέχεια, ακολουθούσε προσωπική συνέντευξη με κάθε παιδί ξεχωριστά. Αυτό πάντα γινόταν μετά το τέλος των μαθημάτων της ημέρας και αφού είχε προκαθοριστεί το ραντεβού με τον(την) μαθητή(μαθήτρια). Η συζήτηση είχε πάντα έναυσμα τις απαντήσεις του παιδιού στο πρώτο φυλλάδιο και συνέχιζε με παρατηρήσεις που είχαν να κάνουν με τις απαντήσεις του στο δεύτερο φυλλάδιο.
Μέσα από αυτή τη διαδικασία προσπαθούσα, εγώ μεν να έχω μια πρώτη γνωριμία με κάθε ένα παιδί ξεχωριστά, το δε παιδί να ξεκινήσει να κτίζει μια σχέση εμπιστοσύνης με μένα, βλέποντάς με ως έναν άνθρωπο που ενδιαφέρεται γι' αυτό που θα ακολουθήσει στη διάρκεια της χρονιάς.
Παρακάτω αναρτώ τα κείμενα αυτών των δύο φυλλαδίων.
"Ερωτηματολόγιο αρχικής γνωριμίας με τους μαθητές"
"Τεστ"
Παρακάτω κάνω 2 αναρτήσεις ppt σχετικά με την ΕΙΣΑΓΩΓΗ στη ΦΥΣΙΚΗ της Α' ΛΥΚΕΙΟΥ.
Επειδή μέχρι στιγμής δεν έχει οριστεί η καινούρια διδακτέα ύλη στην Α' Λυκείου, η ύλη που αναφέρεται είναι η περσινή.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ I ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ IΙ ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ
Επειδή μέχρι στιγμής δεν έχει οριστεί η καινούρια διδακτέα ύλη στην Α' Λυκείου, η ύλη που αναφέρεται είναι η περσινή.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ I ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ IΙ ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου