Τετάρτη, 29 Ιουλίου 2009

2ο ΚΕΦΑΛΑΙΟ - ΦΥΣΙΚΗ Γ' ΛΥΚΕΙΟΥ (Γ.Π.)

Έχουν γίνει νεότερες αναρτήσεις.

Ατομικά πρότυπα (ppt)
ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

Φάσματα (ppt)
ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

Διακριτές ενεργειακές στάθμες (ppt)
ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

Τετάρτη, 22 Ιουλίου 2009

Χρήση υλικού άλλων συναδέλφων

Είναι σίγουρο, ότι για τη σύνθεση και τη δημιουργία όλου του παρατιθέμενου υλικού, έχει χρησιμοποιηθεί υλικό από τη δουλειά άλλων συναδέλφων, στους οποίους οφείλω ευχαριστίες. Παρακάτω, θα υπάρχει ένας πίνακας με τα ονόματα των συναδέλφων που έχω χρησιμοποιήσει υλικό τους, ελπίζοντας πάντα ότι δεν δημιουργώ πρόβλημα πνευματικών δικαιωμάτων. Αυτός ο πίνακας θα συμπληρώνεται, όποτε προκύπτει κάποιο νέο στοιχείο.
  • Ανώνυμοι από το διαδίκτυο (videos, εικόνες κλπ)
  • Ανδρέας Ιωάννου Κασσέτας (υλικό από ppt)
  • Αντώνης Παλόγος (υλικό από βιβλία του)
  • georgulo's blog (applets, videos)
  • Σ. Γκιώκας - Γ. Κοκμοτός (υλικό από βιβλία τους)
  • Διονύσης Μάργαρης (υλικό από διαδίκτυο)

Ευχαριστίες

Έχοντας πλέον ξεκινήσει τη δημιουργία αυτού του blog, αρχίζω να βάζω τα πράγματα σε μια σειρά και ελπίζω να μπορέσω να προχωρήσω, ο δρόμος δεν έχει πλέον επιστροφή!
'Ετσι, αισθάνομαι την ανάγκη, από τώρα που είναι ακόμη αρχή, να εκφράσω τις ευχαριστίες μου σε ανθρώπους που έχουν βοηθήσει, αφενός στο περιεχόμενο και αφετέρου στο στήσιμο αυτού του blog.
Πρώτα - πρώτα βέβαια στους μαθητές μου, που στα χρόνια που πέρασαν με βοήθησαν να καταλάβω λίγο καλύτερα κάποια θέματα της Φυσικής, μέσα από την προσπάθεια να λύσω τις απορίες τους και να προσπαθήσω να βρίσκω νέους τρόπους προσέγγισης των θεμάτων που ασχολούμαστε.
Στη συνέχεια, οπωσδήποτε στην οικογένειά μου, τη γυναίκα μου Σοφία και τα δύο παιδιά μου Εύα και Ανέστη, που ανέχτηκαν να κλέβω χρόνο από αυτούς για να ασχολούμαι με τα δικά μου. Να ανέχονται τα νεύρα μου και τα ξεσπάσματά μου, που ως μοναδική αιτία είχαν την απασχόλησή μου με τον υπολογιστή!
Και βέβαια στους καλούς φίλους και εξαιρετικούς συναδέλφους που βοήθησαν με πολλούς τρόπους, συνειδητά ή απρογραμμάτιστα, με ιδέες, με συμβουλές, με παρότρυνση αλλά και με υλικό.
Τέλος, τους άγνωστους φίλους του διαδικτύου, που με το δωρεάν υλικό τους βοήθησαν στον εμπλουτισμό της παρουσιαζόμενης δουλειάς.
Στον εαυτό μου ένα μόνο θέλω να ευχηθώ. Να έχω ΥΓΕΙΑ, γιατί η ΟΡΕΞΗ είναι δεδομένη!
Μερκούρης

Παρασκευή, 17 Ιουλίου 2009

Τι να κάνω σε περίπτωση που υπάρχει υπερσύνδεση;

Σε ορισμένες διαφάνειες φαίνονται κάποιες λέξεις ή φράσεις που είναι υπογραμμισμένες. Αυτό σημαίνει ότι κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, αν ο κέρσορας "ακουμπήσει" αυτή τη λέξη ή φράση και γίνει "κλικ" επάνω τους, θα γίνει σύνδεση με προσομοίωση ή video που (κατά τη γνώμη μου) βοηθάει στην καλύτερη και πληρέστερη προσέγγιση του θέματος.
Οι περισσότερες από αυτές τις υπερσυνδέσεις παραπέμπουν σε ιστοσελίδες στο διαδίκτυο και για τον χρήστη δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα στην παρουσίασή τους, αρκεί βέβαια να υπάρχει δυνατότητα σύνδεσης με το διαδίκτυο.
Κάποιες άλλες υπερσυνδέσεις παραπέμπουν σε σημεία του δικού μου υπολογιστή και γι' αυτό ο χρήστης δεν θα μπορεί να κάνει αυτή την υπερσύνδεση.
Για το ξεπέρασμα του προβλήματος, έχω ανεβάσει στο e-snips αυτά τα αρχεία.
Έτσι, σε κάθε παρουσίαση powerpoint, εφόσον υπάρχουν τέτοιες υπερσυνδέσεις, εμφανίζεται το όνομα της υπερσύνδεσης, όπως είναι γραμμένη στη διαφάνεια και ακολουθεί η διεύθυνση όπου έχει αναρτηθεί.
Ο χρήστης χρειάζεται να καταργήσει την υπάρχουσα υπερσύνδεση και να δημιουργήσει καινούρια με τη διεύθυνση που δίνεται ή ακόμα καλύτερα με την θέση στον υπολογιστή του, όπου θα αποθηκεύσει το σχετικό αρχείο. Βέβαια, στη δεύτερη περίπτωση, αν η παρουσίαση αυτού του powerpoint γίνει με άλλο υπολογιστή, θα χρειαστεί να γίνει και πάλι υπερσύνδεση με τα σημεία του νέου υπολογιστή, όπου θα αποθηκευτούν αυτά τα αρχεία!
Για όποια περίπτωση υπερσύνδεσης δεν δίνεται σχετική διεύθυνση, σημαίνει ότι η σύνδεση είναι με ιστοσελίδα του διαδικτύου και γι αυτό δεν χρειάζεται κάποια επιπλέον ενέργεια από τη μεριά του χρήστη.

Τετάρτη, 1 Ιουλίου 2009

Γιατί ένα ακόμη blog;

Ασφαλώς όχι γιατί θέλω να κάνω άσκηση γραφής, ούτε για να γεμίσω τις ώρες της μοναξιάς μου!
Ο βασικός λόγος έχει να κάνει με το μοίρασμα μιας δουλειάς που έχω κάνει τα τελευταία χρόνια ως καθηγητής, με άλλους συναδέλφους που έχουν παρόμοιες ανησυχίες.
Η δουλειά αυτή έχει σχέση με τον τρόπο παρουσίασης ενός μαθήματος Φυσικής μέσα στην τάξη με τη βοήθεια του PowerPoint.
Ασχολούμαι με αυτό το θέμα τα 3 τελευταία χρόνια και έχω ετοιμάσει σε παρουσιάσεις PowerPoint το σύνολο της ύλης που διδάσκεται σήμερα στο Γενικό Λύκειο.
Όλο το υλικό, παράλληλα με τη δημιουργία του, χρησιμοποιείτο στην τάξη αυτά τα χρόνια, ενώ συγχρόνως τροφοδοτείτο και ανανεωνόταν με καινούριο υλικό, παίρνοντας συνέχεια υπ' όψη μου τις αντιδράσεις των μαθητών μου.
Οφείλω να ξεκαθαρίσω από την αρχή ότι δεν έχω ειδικές σπουδές στους υπολογιστές, πέρα από την εκπαίδευση στα βασικά της χρήσης ενός υπολογιστή. Σίγουρα, αυτό που έχει παίξει ρόλο είναι η προσωπική απασχόληση με αυτό το χρήσιμο εργαλείο για πάρα πολλές ώρες, κάτω από την ανοχή, αλλά και παρότρυνση της καλής μου συντρόφου, των δύο παιδιών μου και καλών φίλων.
Το σίγουρο είναι, ότι τώρα που ξεκίνησα, δεν θα κάνω πίσω. Αυτό σημαίνει πως, η δουλειά που θα παρουσιάζεται μέσα από αυτό το blog δεν θα θεωρείται τελειωμένη, αλλά συνεχώς και όποτε κρίνεται αναγκαίο θα ανανεώνεται, προσπαθώντας πάντα να παρουσιάζεται καλύτερη.
Ο τρόπος που θα "γεμίζει" το blog θα είναι με τη σταδιακή ανάρτηση έτοιμου υλικού γύρω από μαθήματα Φυσικής σε PowerPoint. Θα ακολουθήσει το ανέβασμα άλλων θεμάτων, όπως ασκήσεις, διαγωνίσματα, χρήσιμες συνδέσεις κλπ.
Τελικά, γιατί όλα αυτά; Όπως έγραψα νωρίτερα, επειδή μπορεί ένας (ή μία) συνάδελφος να βρει κάτι που θα ήθελε να το εντάξει στη δικιά του (της) διδασκαλία. Αλλά, όχι μόνο γι αυτό. Νομίζω, ότι το blog αυτό θα μπορούσε να γίνει ένας δίαυλος επικοινωνίας με τους μαθητές και τις μαθήτριες μου και ένας διαφορετικός τρόπος προσέγγισης των μαθημάτων μας, πέραν της σχολικής αίθουσας.
Επειδή μπορεί να θεωρηθώ πολυλογάς, σταματώ εδώ αυτό το σημείωμα γνωριμίας, τονίζοντας ότι, κάθε τι σε αυτό το blog θα μπορεί να είναι υπό συνεχή αλλαγή. Γι αυτό, κάθε παρατήρηση για το περιεχόμενο, θα παίρνεται οπωσδήποτε υπόψη. Μερκούρης